Ouverture des postes de directeurs

Le temps est venu de faire l’appel de candidatures pour les directeurs, communément appelés staffs, responsables des différents aspects de l’édition 2017 du Festival Nadeshicon!

Les postes suivants sont donc ouverts :

Directeur de la sécurité
Directeur des invités
Directeur marketing et médias
Directeur des bénévoles
Directeur des panels
Directeur de la salle marchande
Directeur technique et informatique
Directeur karaoké
Graphiste-illustrateur
Directeur des projections
Directeur du Nadeshicon Idol
Directeur de la Gaming Room
Directeur de la mascarade
Directeur de la soirée dansante
Directeur des photographes

Les tâches et responsabilités de chacun sont décrites en détail dans le document ci-joint.

Notez que tous ces postes requièrent une grande autonomie, de la débrouillardise, ainsi qu’un sens de l’initiative et des responsabilités. Car ils auront à rencontrer l’organisation plus ou moins fréquemment, les directeurs devront aussi être en mesure de se rendre à l’Université Laval lorsque nécessaire. De plus, certains directeurs devront, à leur discrétion, se construire une équipe sur laquelle ils auront autorité afin de répartir les différentes tâches associées à leur rôle. Seuls les directeurs auront à entrer en contact avec les organisateurs du festival ; ils représenteront donc leur équipe et se chargeront de transmettre les informations pertinentes entre l’organisation et leur équipe.
Les postes nécessitant une équipe sont spécifiés dans le document ci-joint. Les directeurs ne requérant pas d’équipe devront tout de même se dénicher un assistant qui les aidera et, lors du festival, les remplacera au besoin. Ces absences doivent cependant demeurer rares ; nous nous attendons des directeurs qu’ils respectent leurs engagements en tout temps au cours de l’événement. À moins qu’autrement spécifié, le mandat des directeurs s’étend jusqu’au post-mortem qui aura lieu quelques semaines après l’édition 2017 du festival Nadeshicon.

Si vous désirez vous présenter pour un des postes, vous n’avez qu’à envoyer un courriel à contact@nadeshicon.ca dans lequel vous nous ferez part du poste que vous souhaitez, de vos motivations, ainsi que des raisons pour lesquelles nous vous choisirions, dont notamment vos expériences en lien avec le rôle désiré. À noter que ceci n’est pas une embauche formelle, et qu’un C.V. n’est donc pas nécessaire ; une présentation soignée reste toutefois de mise. L’appel de candidatures se termine le 1 juin 2016.

Au plaisir de vous avoir dans l’équipe!

Post-mortem for Nadeshicon 2016

Since we’re on the topic of feedback, we’ll be holding a post-mortem meeting for Nadeshicon 2016, during which we’ll discuss the strong points, as well as the weak points, of this year’s festival. It will be held on Saturday, May 7th, starting at noon, in room 3105 of Pavillon Alphonse-Desjardins, on Université Laval’s campus.
 
You are therefore more than welcome if you wish to give us your feedback on the event!

Feedback on the festival

The numbers are in! We were about 2300 people in the halls of Pavillon Alphonse-Desjardins between April 1st and 3rd! Thank you all for coming to our event!
 
With that said, wether you attended our festival or not, we would like to receive your comments so that we can make our convention even better in the future. To that end, we created an online survey to collect your feedback. However, bear in mind that it is in French.
Thank you for your time!

Nadeshicon 2016 is now over

And so ends Nadeshicon 2016. The closing ceremony is starting as we speak in Salle Hydro-Québec, after which we will be heading to panel A to hear your comments about our event, as well as your suggestions.
We would like to thank all of you who attended this year’s edition of our convention, and hope you had as much fun as we did throughout the weekend! See you hopefully on March 31st, April 1st and 2nd 2017!

Only 20 minutes left before the last day of Nadeshicon 2016!

This morning starts off calmly with the tea ceremony in panel A, then quickly picks up in speed with our guest of honour’s, Aimee Blackschleger’s, third and last show are this edition of our event. It will then be followed by an amazing shamisen performance given by Ryoko Itabashi, and an autograph session with our guest of honour, in Salle Hydro-Québec and the atrium, respectively. Enjoy!

Dusk of the second day

The second day of the convention is now officially over! Quite the busy day, with a wide array of activities; we hope you enjoyed yourself to the max!
The last day of the event is upon us and, with it, the last show of our guest of honour, Aimee Blackschleger, for this edition of our festival. Of course, plenty of other amazing activities will be held, so be sure to be on the lookout. See you tomorrow!

Survey

You may have noticed that we’ve been handing out a survey at the inscription booth so that we get to know you and your expectations toward our event better. If you didn’t come to this year’s Nadeshicon, or if you just didn’t get the chance to fill it on site, you may find it online(French).
We are very grateful to everyone filling it; it will prove most helpful to make Nadeshicon even better for the coming years!

A mistake in the programme

It would seem we had a little hiccup when we wrote down the programme; as such, it won’t be The Association of Chadô Urasenke Tankôkai of Quebec giving the calligraphy panel at 1pm on Sunday, but Tomoko Kurokawa. Please note however that the Tea Ceremony panel will still be hosted by the Association. We apologize for the mistake.